MSP430 ile led yakma
Merhabalari bu yazımda sizlere MSP430 geliştirme kartı üzerindeki dahili ledi nasıl yakacağınızdan bahsedeceğim.Bunun için öncelikle bilgisayarınıza Code Composer Studio indirmeniz gerekiyor.Programın indirilmesi ve kurulu hakkında çeşitli kaynaklardan biligiler bulabilirsiniz.Bu kısımı sizlere anlatmayacağım.Projeyi anlatırken kullanmış olduğum geliştirme kartının görselini aşağıya bırakıyorum.Bu kartı Türkiye'deki elektronik malzeme saten sitelerden temin edebilirsiniz.
YENİ PROJE OLUŞTURMA
Code Composer Studio açıldıktan sonra sol üst kısımdan File-New-Project kısmından yeni bir proje dosyası oluşturabilirsiniz.
Projemizin adını led_blink olarak verdik.Empty Project(with main.c) kutucuğuna tıklayıp boş bir proje oluşturabiliriz.Biz bu yazımızda kart üzerindeki dahili ledin kullanımı yapacağımız için Basiz Examples-Blink The LED kutucuğuna tıklayıp bu örnek proje kodlarının bizim için hazır olarak gelmesini saplayabiliriz.
Bütün adımları doğru bir şekilde tamamladıktan sonra ekranınızda aşağıdaki gibi bir sayfa açılması gerekir.
Kartınızı bilgisiyarınıza bağladıktan sonra proje sayfanızın üst kısmında böceğe benzeyen bir simgeye tıklayıp kartınıza projeyi yükleyebilirsiniz.Biraz daha sol kısmında bulunan ok tuşuna benzeyen resume butonundan kartınızı debug moda sokabilirsiniz.Daha sonra kart üzerinde bulunan
ledin belirli bir süre yanık kaldığını daha sonra söndüğünü gözlemleyebilirsiniz.
Kolaylıklar.
Yorumlar
Yorum Gönder