ESP32-WROOM AT Komutları Kullanımı
Merhabalar bu yazımda sizlere ESP32 WROOM modülünün at komutlarının kullaması için modül üzerinde yapılacak olan değişiklikleri anlacağım.
ESP modüllerini projelerimizde mikrodenetleyici olarak kullanabileceğimiz gibi aynı zamanda UART arayüzünden AT komutları gönderip de kullanabiliriz.
Öncelikle kullanacağımız modülde herhangi bir sıkıntı olmadığından emin olmamız gerekir.Bunu denemek için kart içerisine blink kodunu yükleyebiliriz.Kart ile ilgili herhangi bir sorun olmadığına emin olduktan sonra kartı Bluetooth-WIFI modülü olarak kullanabiliriz.
1-)
https://www.espressif.com/en/support/download/other-tools
Linkden Flash Dowload Tools dosyasını indiriyoruz.
İndirdiğimiz dosya içerisinden -flash_download_tool_3.9.5.exe- dosyasını çalıştırıyoruz.
Açılan pencereden ayarlamalarınızı gösterdiğim şekilde yapmalısınız.
Uygulama açıldığında sizde ki kayıt pencerisinde herhangi bir şey gözükmeyecektir.Diğer ayarlarınızı gösterdiğim şekilde yapınız.
Burada yazılanlara göre -flash_download_tool_3.9.5.exe- programındaki uygun yerlere gösterdiğim şekilde ayalarmalarınızı yapamanız gerekmektedir.
Ben de sizlerle beraber bu adımları tamamlamak için kart içerisindeki Firmware yi sildim.
Silmek için;
Programın alt kısımında yer alan ERASE kutucuğuna tıklamanız gerekmektedir.
Modülün içerisi boş olduğu için Modül ayağa kalkamıyor.
Daha sonra Starta basıp modülün içerisindeki bilgileri silerken yaptığımız tuş basım hareketlerini tekrar ediyoruz.
Log ekranından bu şekilde bir geri dönüş aldıktan sonra
-flash_download_tool_3.9.5- dosyası içerisinde gelen target.bin doyasını 0x0 adresine yazıyoruz.
Diğer dosyaların işaretli kutucuğunu kaldırdıktan sonra sadece target.bin kutucuğunu işaretliyoruz.
Start tuşuna bastıktan sonra kartı yeniden aynı tuş ayarlarını yapıyoruz ve kartımızı boot moduna alıyoruz.
Artık modülümüze AT komutlarını gönderebiliriz.
-Kartımızı BOOT moduna sokmak için
--Kartmızı ya enerji verilmeden BOOT tuşuna basmamız gerekmekte ya da RST tuşuna basılı tutup daha sonra BOOT pinine basıp elimizi RST pininden çekmemiz gerekmektedir.
--Bunu yaptığımız zaman modül kodlarını üretici firmanın yazmış olduğu boot moduna geçer ve burada bizim vermiş olduğumuz binary dosyayı içerisindeki flash hafızasına yazar.
--Eğer pine basmazsak ne olur diye soracak olursanız kart application modunda kalır.Yani sürekli olarak içerisinde yüklü olan programı çalıştırmaya çalışır.
Bütün bu adımları tamamladığımıza göre gelelim testimize;
Termite programını açıyoruz.Programı attığımız uarttan -UART0- dan bağlatımızı yapıyoruz,modülün reset pinine bastığımızda ekranımıza bu verilerin gelmesi lazım.Bunları görüyorsak Firmware update başarılı olmuş demektir.
Uart2'ye USB to TLL dönüştürücümüzü bağlayıp.AT komutlarımızı gönderebiliriz.
UART0 dan program yükleyebilir ve veri çıktılarımızı görebiliriz.
UART2 den Yalnızca AT komutlarını gönderebilir ve alabiliriz.
Kullanmış olduğum devre şamasını ESP32 WROOM ile uygulamalar yazımda paylaşmıştım.
Modül bağlantılarını yaptıktan sonra Termite ya da başka bir serimonitor uygulamasından AT komutlarınızı gönderip alabilirsiniz
Buradan modülünüzün desteklediği At komutlarını öğrenebilirsiniz.
Sağlıcakla...
Yorumlar
Yorum Gönder